StartVardagenHaileyFotoInredningShoppingBröllopTräning och hälsa MusikResorTävlingar

Be the bigger person

Frureinhold.se / 31 Maj, 2013 - 13:07 / Vardagen

Under årens gång har man lärt sig ett och annat om hur livet som vuxen fungerar. Okej kanske inte vuxen, för jag känner mig inte direkt vuxen, men jag är trots allt snart 25, vilket är närmare 30 än 20. Nej jag inte alls deprimerad. Men under mina 25 år i livet har man såklart lärt sig ett och annat. Jag har växt upp ganska fort, skaffat barn tidigt, köpt hus, gift mig etc. Dock behöver inte det alls betyda att jag mognat i mitt sätt att tänka. 
 
Jag har under min uppväxt, framförallt tonåren kört på ganska hårt med utrycket ta ingen skit. Vad det än gäller, jag kan inte ena stunden lägga upp en fasad att '' åååh hej, gud vad snyggt '' när jag egentligen tycker, tvärt om. Jag är nog lite för ärlig många gånger, men även jag får bita mig i tungan. Vill folk snacka skit, så gör det, det rör mig inte i ryggen. Men kom inte sen och var trevlig, för då brister det även för mig. Skitsnack grundar sig i osäkerhet. Om man inte tycker om en person, varför lägger man ner sin tid att prata/läsa/skriva om den? Det är ungefär som alla anonyma idiot kommentarer som flyger runt på nätet. Det lyser osäkerhet långa vägar, eller på onstagram när folk snackar i koder om andra människor, ärligt ?! Jag tror inte man behöver ha en ålder för att förstå grejen med ödmjukhet. Vissa växer aldrig ifrån det. Jag vet människor som är äldre än mig och inte släppt mina såkallade tonårsfasoner än. Men jag dömmer ingen, alla får vara precis den som de vill vara. Dock tror jag att i det stora hela vinner man på att vara ödmjuk. Jag tycker själv att jag bryr mig lite för mkt, jag värnar om mina vänner, alla av dom, nya som gamla. Alla får en chans hos mig, men det räcke med 1. Tro inte att det går att behandla mig som skit och sen tro att allt är frid och fröjd. Big no no, har du bränt din bro så är det tyvärr så det kommer att bli. I det läget är jag otroligt långsint, det finns en gräns för mig med. Jag har blivit så otroligt sviken under åren och till viss del är det mitt fel. Jag lät dom få för mkt av mig själv som de sen inte förvaltade, utan snarare trampade rakt igenom på. 
 
Jag säger inte att jag är bättre än någon annan, alla får vara på sitt sätt. Jag säger däremot hur jag tänker och det är en helt annan sak. Denna blogg är min och jag skriver det som kommer för mig. Självklart vill jag inte med mina ord såra någon, men åh andra sidan, känner man sig sårad så behöver man inte läsa. Det är ingen uppgift i skolan som man får betyg på, det är bara mitt liv, som jag delar med mig av till er ! 
 
Hoppas ni har en fin dag i solen, det har jag och nu släpper jag alla negativa tankar och njuter av sommarlovet, ah ni hörde rätt, nu är det bara 1 dag kvar i skolan och det är opopnering :) love life !
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: