StartVardagenHaileyFotoInredningShoppingBröllopTräning och hälsa MusikResorTävlingar

härliga hästar

Frureinhold.se / 13 Mars, 2013 - 15:15 / Vardagen

Nu äntligen är jag hemma och inne i värmen, det är riktigt kallt ute och blåser. Men två hästar är ridna och de kändes kanon :) Det är svårt att rida två helt olika hästar precis efter varandra, Gullan (quite easy) är 7 år, grövre men ändå nätt häst, utbildad och kan mer. Medan Carisma är 5 år, nätt, luftig och känslig. Henne får man hjälpa fram genom att vara väldigt mjuk i handen och i sitsen, hon är även mindre eftersom hon endast är 5 år. Så det känns som att rida på ett föl om man jämför med gullan :p Men båda är helt underbara hästar, ston med karaktär. Jag körde samma pass med gullan idag som i måndags, studs med bom före och efter, studs på volten med möjlighet till byta av varv :) Hon är kvick i benen, men jag måste träna på att få henne lite mer explosiv men som också är lätt att plocka tillbaka :) jag har mycket att lära och hon med :) Carisma fick gå ett lugnt tempo pass, hon fick känna på bommar för första gången på flera månader och hon sög verkligen mot dom :D det är ungefär som när man gör en kickdown och bilen liksom drar fram :) Så är det när en häst suger mot hindren :) Hon fick jobba i skritt och trav och djupare form i galoppen ! Slänger upp lite halv kassa kort på sötnosarna här !
Quite lady E: Quite Easy 
Carisma E: Callahan
 
Så olika men ack så underbara båda två <3 BTW vad tycker ni om designen?

Postat av: Amanda

Hej! Jag tycker den är jättefin men jag har lite svårt att se texterna. :) Tack för en bra blogg!

2013-03-13 @ 15:18:17


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: