StartVardagenHaileyFotoInredningShoppingBröllopTräning och hälsa MusikResorTävlingar

Forma sin egen lycka

Frureinhold.se / 23 Mars, 2013 - 22:40 / Vardagen

Jag läser inte så många bloggar längre, tiden finns inte på samma sätt och så hittar jag inget som lockar mig. Men det är inte vad detta inlägg skall handla om, utan om människor som ogillar människor som skriver om sina rosa lyckobubblor. Jag är en person som är väldigt positiv, lycklig och har en god självkännedom. Jag har gått igenom mycket och framför allt gått igenom mig själv utan och innan ett par gånger. Jag känner min kropp både i psyket och fysiskt. Jag har min ups and downs, men oftast är jag väldigt ups. Kan ibland få känslan att jag är i ett ständigt lyckorus. Jag tror det kan störa folk extremt mycket att jag är så extremt positiv och glad. Men jag vet det, jag vet att det kan reta gallfeber på folk så jag säger det rätt ut. Hej jag heter jennifer och kan nästan aldrig vara tyst och försöker jag vara tyst pratar jag bara mer, jag är extremt positiv och glad och blir stressad av negativa bittra människor. 
 
Jag tror mycket handlar om hormoner, jag äter femal balans, har käkat dom i 2.5 månad och så som jag mår nu är helt insane ahaha :p om jag var glad och positiv innan så är jag näst intill överdriven nu :p Men förutom hormoner så tror jag det är viktig att hitta sig själv, ställa sig frågan, vem är jag ?? vad är det som gör att jag är den jag är och hur kan jag påverka mitt sätt att tänka och leva? Nästa steg är att ingen annan än du själv kan bestämma om du skall vara lycklig eller ej. Det kommer inget brev på posten där det står, nu är du lycklig grattis. Det finns inga pengar som kan köpa lycka, sure man kan kan köpa saker som gör än lycklig för stunden, men ren och sann lycka tror jag att man inte kan köpa. Det är något som ligger inom sig, själen! 
 
Jag vaknar nästan varje morgon med ett leende på läpparna, Hailey ropar från sitt rum, mamma, mamma mamma.. trots att mina ögon är fyllda i sömn så kan jag inte annat än att vara lycklig. Självklart är jag trött, hängig, frustrerad, stressad osv osv. Men jag är ändå lycklig. Lycklig över att vara frisk, lycklig över att ha så fina familjer, lycklig över att få leva. Snart är det över och vem vill se tillbaka på livet och se allt det negativa. Jag kommer på mig själv sitta och le, lite som ett psykfall nästan. Men jag kan inte rå för det, jag är hög på livet. Jag har sett döden men jag har också sett ett liv födas, kontrasterna går inte att beskriva. Döden gör så fruktansvärt ont, det hugger och värker, men livet sprider sån lycka. Se möjligheten och inte svårigheten, gör det du vill och inte det någon säger till dig att göra. Känns det du vill känna och låt dig leva ! Du vet aldrig när det inte går mer <3 Men självklart får alla lov att vara precis så som dom vill, jag säger bara utifrån mitt sätt att tänka och leva :) 
 
Kärlek till er alla !
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: