StartVardagenHaileyFotoInredningShoppingBröllopTräning och hälsa MusikResorTävlingar

godmorgon blåst

Frureinhold.se / 15 Juli, 2013 - 08:55 / Vardagen

Huu vad det blåser ute idag, grå himmel och allmänt tråkigt väder. Men ibland behöver man sånt här väder också, till att göra allt som man inte vill göra när det är sol och varmt. Jag hade behövt måla lite fönster, rensa på uteplatsen som vi skall börja renovera nu när altanen är klar. Planen är att allt skall vara klart innan sommaren är slut, det borde inte vara en omöjlighet :) Så kan vi spara pengar till nästa år och köpa en sån stor rottingsoffa :) Jag och hailey skall även till stallet idag och rida gullan, tanken är att hailey skall sova medans jag rider. Får se hur den planen artar sig :) Det brukar gå rätt bra att ha med henne, men hon kan ibland bli uttråkad och då är det gnäll på hög nivå. Men för det mesta brukar hon sköta sig jätte bra :) 
 
Jag vet inte om jag sagt det, men det har flyttat in en ny familj i huset precis brevid oss. De har två barn varav den ena är lika gammal som hailey :) vilken jackpot. De har redan pratat med varandra och har vi tur kanske de blir super goa kompisar :) paret är i våran ålder och verkar hur goa som helst :) 
 
Jag måste även skriva ngr rader om helgen, vilken helg asså ! Det började i fredags när haileys farfar kom och hämtade hailey. De bor uppe i bokenäs och eftersom hailey inte träffar sin farmor och farfar så ofta fick det bli en hel helg där uppe. Farfar ville hämtat henne redan på torsdagen, men där gick gränsen :p Jag tycker det är så jobbigt att lämna bort hailey. Allafall innan det sker, när hon väl är borta och man får en massa mms om hur roligt hon har kan man inte annat än att le. Jag tror det är viktigt som förälder att ha bara mamma och pappa tid ibland.  Vi åkte allafall ner till stan vid 13.00 tiden i fredags och mötte upp alla fina människor på danilobar, vi åt gott, drack gott och tiden bara sprang iväg. Tror vi var på arenan vis 20.30 tiden och det var perfekt. Fick en bra ståplats och gyllene tider bjöd på en riktig show. 
 
Lördagen spenderade vi ute i marstrand ihop med min syster och hennes man. En helt underbar dag där med som avslutades med spel och mojitos i deras uterum. Det är ngt jag vill bygga nästa gång, ett riktigt gott uterum. I sveriges klimat är nästan det ett måste. 
 
tack till alla inblandade i helgen, ni är underbara hela bunten !
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: