StartVardagenHaileyFotoInredningShoppingBröllopTräning och hälsa MusikResorTävlingar

magnetröntgen

Frureinhold.se / 19 Januari, 2013 - 11:39 / Vardagen

Japp idag är det dags, röntgen av nacke och höfter, det heter något annat på läkarspråk. Men det handlar om si leden bla. Jag vill verkligen ge en eloge till centrumpraktiken i kungälv som har skött sitt jobb hur bra som helst. De är första läkarna som tar mig på allvar och som agerar fort. Från att det skickade remiss fick jag en tid veckan efter. Det kallar jag riktigt bra jobb. Centrumpraktiken sammarbetar med haga röntgen och det är dit jag ska. Privat sjukvård när den är som bäst. 
 
Min syster kommer och hämtar mig om en stund och skall åka med mig. Vi skall in på net on net också och köpa lite grejer inför resan imorgon. För er som missat så skall jag åka till sälen imorgon :D yeeeiii vi bor i stugan närmast experium och närmast backen vilket är helt amazing. Vi bokade vid denna tiden förra året och alla stugor går nästan direkt så vi hade tur som fick denna. Jag skall försöka uppdatera så mkt som möjligt med härliga bilder osv. Det skall verkligen bli jätte kul allafall !! 
Underbart. När vi ändå snackar om resor så kollar vi lite på långresor och kortresor. Det kommer inte bli mexico igen, allafall inte playa del carmen då det är som phuket snart. När vi var där var det mkt amerikanska turister men nästan inga svenskar vilket är skönt. Men ser nu att det går charter till playa och det får mig att vilja spy. Är ingen charter människa. Så tanken är nu aruba, cuba, hawaii eller någonstans runt om i karibien. Dock hade jag velat åka till Rio, men det får bli när hailey är större :)  Eller så kör vi på miami rakt av :D Kortresor blir mallorca tror jag, det blir någon sista minuten, är heller ingen som bokar flera månader innan och bokar även hotell och flyg för sig :) 
Maldiverna är heller inte fel, där var robin som barn :) 
 
 

Postat av: Pernilla

Hej hej!

Gissar vilt nu, men jag antar att du aldrig vart på Mallorca? I och med att du skrev det där om att spy över charter å att du gilla när de inte va så mkt svenskar i Mexico. För Mallorca är ju charterön nr1 typ, och det är sjukt mycket svenskar där (och britter och tyskar). Så tänkte att eftersom du skrev så, så borde du inte ha vart på Mallorca, om det är sånt du vill slippa, för hade du vart där visste du ju att det var så där... Fan va luddigt ja skriver nu men ah ja tror du förstår mig.

Jag ville iaf tipsa dig om att INTE åka till Mallorca om du inte vill ha "charter-feeling" och för mkt svennebanan! Jag spenderade dryga månaden på Mallorca 2011 och det var dessutom efter högsäsongen, men ändå va det charter till tusen över hela ön, plus snuskigt mkt svenskar! (Gillar också att slippa för mkt svenskar).

En annan ö i medelhavet som inte är så super svenskifierad är Sicilien, tyckte inte heller de va för mkt charter över ön. Visst finns det nog sånna ställen där också, men i alla fall :) Till och med Malta är mindre charter å mindre svennebanan än Mallorca, så om du vill ah en varm ö som faktiskt har liiiite egen kultur så är Malta fint, och ännu bättre är grannön Gozo :)

Hoppas jag kom med ngt bra tips nu, men iaf, om du vill undvika charterfeelingen å svennebanan ska du absolut undvika Mallorca! Jag kommer nog aldrig åka dit igen, inte betala för en resa dit iaf, å ja gillar inte heller charter/svenne-grejen :)

2013-01-19 @ 22:38:35
URL: http://vanillab.blogg.se
Postat av: Pernilla

Åh, förresten, ett annat långresetips är Malaysia! har varit på Langkawi i Malaysia och det var paradiset!!! Man såg inget annat än strand, hav och palmer så långt ögat nådde, och poolen då, men inte massa hotell alltså. Små roliga safaris hade de också som vi åkte på! Här är en länk till hotellet vi bodde på, tänkte visa dig den så du får en bild av hur "icke-charter" det är! Älskade det!!!!


http://www.theandaman.com/

2013-01-19 @ 22:42:14
URL: http://www.vanillab.blogg.se


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: