StartVardagenHaileyFotoInredningShoppingBröllopTräning och hälsa MusikResorTävlingar

....

Frureinhold.se / 18 Januari, 2013 - 14:19 / Vardagen

En sak som jag tänkt på, när något riktigt tragiskt har hänt som man inte, hur man än vänder och vrider på sig kan acceptera eller hantera. Standard svaret som man ofta får från nära eller vänner är att ''its gonna be ok''. Jag kan säga en sak, det kommer aldrig vara okej, hur mycket man vill eller tilltalar sig själv, så kommer det aldrig vara okej. Men något som det kommer att bli är bättre, det blir bättre och det går att se det ljusa i livet. Men det kommer inte att vara enkelt och det hjälper inte hur många gånger vänner, bekanta försöker intala dig att det blir bättre. Det värmer såklart att personerna finns där, men den enda som kan göra skillnad är du själv. Man måste kämpa, hur ont den en gör så måste man kämpa för att ta sig upp och det går, förr eller senare så känns det bättre. Inte okej, men bättre. 
 
Jag är en väldigt känslosam person och bryr mig verkligen om dom som står mig nära. jag skulle göra vad som helst för dom. Det händer saker hela tiden och man kan aldrig vara förberedd, men att tillåta sig själv att ta emot hjälp kan göra stor skillnad. Som ni vet har jag varit i mina tidigare år deprimerad, vanligt fenomen i tonåren. man kan inte hantera alla känslor som studsar runt. Min mamma såg till att jag fick hjälp och jag är otroligt tacksam för det. Dock skulle det dröja nästan 5 år innan jag på riktigt fick löst mina problem. Jag stod på kö till BUP, men när de ringde ca 7 mån efter att jag sattes i kö fick jag en tid. Vet ni vad jag svarade? Tack, men nej tack, jag mår bättre nu och det finns garanterat barn/ungdomar som mår sämre än mig. Så min plats gick till någon annan och jag hoppas verkligen att den personen fick dn hjälp den behövde. 
 
-----------------
 
Men nog om det, jag har fått så fin respons av mitt inlägg i onsdags att jag ler ! Många har skrivit på facebook och skrivit hur modigt det var av mig att dela med mig av min historia ! Ni får gärna maila mig era historier så kan jag publicera dom här på bloggen. Ni behöver inte skämmas och ni kan vara helt anonyma, men bara så ni vet så gör ni skillnad för någon, det kan jag lova er ! [email protected]
 
Här kommer lite bilder från dagen och gårdagen !
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: