StartVardagenHaileyFotoInredningShoppingBröllopTräning och hälsa MusikResorTävlingar

sooool

Frureinhold.se / 20 Februari, 2013 - 10:11 / Vardagen

Underbart med sol, ligger dock inne just nu och pluggar. Ögonen är trött, men jag skall snart fixa lite kaffe och kaka :) jag är nog den som är mest onyttig i hela klassen :D alla är så hälsomedvetna, käkat bra mat, frukt etc. Jag är mer av en livsnjutare, man vet aldrig när livet tas ifrån en och jag tycker att en sport är godare än ett äpple :D Nä men visst frukt kan vara super gott och även sallad, käkar ju sallad varje gång i skolan på lunchen. Men jag gillar inte att känna att jag inte kan äta det jag vill. Jag är absolut ingen godis/chips ätare på det sättet. På helgen blir det antingen glass eller ngn chokladbit. Tanken på lösgodis får mig att bli sjuk :p kanske är tur det, annars hade jag rullat fram :D Just med hälsofrågor tror jag på struktur, inte antingen eller utan ett mellanting. Det är lätt att det blir som en drog och att man inte kan sluta. 
 
Påtal om hälsa, satt med en jätte go tjej i klassen igår och pratade om hennes planer inför framtiden. Hon läser ju 3 år som jag på hälsovetarprogrammet, men när hon är klar går hon direkt på en PT utbildning. Jag tror det är vettigt att ha en grund att stå på innan man ger sig på intensivutbildningar. Hon arbetar bla som instruktör på friskis och gymmar själv på active (thn). Hon vill arbeta som PT, livscoach etc. Jag tror man får ut så mkt mer när man har och ser helheleten. Inte bara träning/kost utan hela samhällsbilden av människan. Säger inte att det är fel med enbart PT utbildning, det är säkert givande, men man blir ju lite begränsad i arbetslivet. 3 år på högskolan ger en riktigt bra start både i cv och i vidare studier. 
 
jag skall allafall plugga järnet nu, sen till stallet i eftermiddag och rida gullan. Imorgon blir det carisma, hinner inte med båda idag :) två helt underbara hästar som jag är glad att jag träffat. Ibland är det bra med stolpe in :D Förövrigt har tränignsvärken inte slått in än, den borde komma snart :D underskatta aldrig vattengympa ;) nästa v kör vi igen. Skall också ta en rejäl promenad med macy, fördelen med hund att man kommer ut. Så många som skaffar hund och inte förstår innebörden av hur mkt tid det egentligen tar. Ännu mer när man har småbarn ute, fördelen är att hailey alltid kommer ut på dagarna :D 
 
härliga kort ifrån sommaren :D älskar att bo nära havet och stan, kungälv is the shit :) 
 
 

Postat av: - S C H N A I L G U L L -

Hej vilken fin blogg! Titta gärna in på min och säg vad du tycker!

Jag vill även tipsa om att vara med i min Veckans blogg, som avslutas nu på söndag!
http://schnailgull.blogg.se/2013/february/entry.html#comment

Kram! :)

2013-02-20 @ 11:14:51
URL: http://schnailgull.blogg.se


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: