StartVardagenHaileyFotoInredningShoppingBröllopTräning och hälsa MusikResorTävlingar

Rätt däck för rätt årstid

Frureinhold.se / 18 December, 2013 - 09:39 / Vardagen

Det är idag 18 december och dagstemperaturen har legat på västkusten runt 7 grader ?! Jag hörde på radion för ett par dagar sedan att det var samma väder som på midsommarafton. Det känns inte jätte motiverat att köra runt med våran däckslukande Nitro. Nu har vi dubbfria däck som tur är, men ändå, vi hade lika gärna kunnat köra på våra sommardäck istället för att slita på vinterdäcken helt i onödan. Trafikverket skriver att det är lag med vinterdäck från 1 december, men om jag förstod det rätt gällde det vid vinterväglag. Som det varit nu har vi haft ett par frostdagar och då har vinterdäcken varit kanon, men övrig tid helt onödigt. Jag har insett att till nästa år måste vi köpa nya vinterdäck och passade på när jag ändå satt vid datorn och googlade runt på lite däck sidor. Jag kom in på Tirendo som är ett företag som verkar ha riktigt bra priser på däck. Jag såg även att de hade eco däck vilket jag tycker är otroligt bra. 
 
Jag vet inte om ni minns det, men jag hade ett kort tag en dröm om att bli däckförsäljare :p Det var under tiden som robin körde road racing och jag var så farsinerad över hur viktiga däcken var i sammanhanget :p Nu har jag sadlat om och skall bli ngt annat, men jag komme nog alltid att ha en förkärlek till däck :p hur roligt det än låter. 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: