StartVardagenHaileyFotoInredningShoppingBröllopTräning och hälsa MusikResorTävlingar

Julstäda?

Frureinhold.se / 16 December, 2013 - 10:48 / Vardagen

Nu när julen står och knackar på dörren kommer ofta stressen över både det ena efter det andra. Det som framförallt stressar mig är att få huset städat. Jag vet att det inte är som förr när man endast städa ordenligt på jul, alla minns väl hur mormor stod på alla fyra och städa lister, väggar etc etc. Idag städar vi mycket oftare i våra hem, men allafall i vår familj så försegår det här med julstädning. Både mamma och Jessica har anlitat en städfirma som iof kommer varannan vecka, men även nu under julen så kommer städerskan en extra gång och städar riktigt ordentligt. Jag och Robin har pratat av och till att anställa en städerska, det är så smidigt att slippa tänka på den biten också. Även fast det är mindre smuts nu när vi inte har hund längre så städar jag säkert 3-4 ggr i veckan (?!) För er som inte vet så är även städning i hemmet avdragsgilt och kallas RUT-avdrag
Jag satt och googlade lite på städfirmor, nu finns det en bra i kungälv som vi skulle använt men eftersom att jag har läsare över hela Sverige så vill jag tipsa om en firma som föll mig i smaken. Inte bara för den fina rosa färgen utan också för att det kändes otroligt seriöst. Rena-hem.com är en sida som inte bara erbjuder städning utan även barnpassning, snöskottning, tvättning etc etc. De har ett miljötänk som jag tycker är viktigt. Detta företag ligger i Stockholm, så bor ni i närheten av stockholm tycker jag absolut att ni skall kontakta dom. 
 
Ta nu hand om er inför julen och försök att njuta istället för att stressa.
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: