StartVardagenHaileyFotoInredningShoppingBröllopTräning och hälsa MusikResorTävlingar

gokväll

Frureinhold.se / 09 December, 2013 - 21:22 / Vardagen

Sitter med en riktigt tung bok, den handlar om globalisering och är skriven av en filosof från australien som heter Peter Singer. Jag sitter med en klump i magen, mitt hjärtat slits itu av allt elände som finns över hela världen. Jag är inte dum i huvudet och inte är medveten om allt skit, men när man får det presenterat för sig om och om och om igen så slår hjärtat bakut. Jag vill bara gå upp och pussa på min vackra dotter som ligger tryggt uppe i sin himlasäng, med sina rena, torra och hela kläder. Jag kan lugnt luta mig tillbaka i soffan och vet att hon inte är hungrig eller att en granat kommer spränga vårt hus i luften. Förstår ni vart jag vill komma? snälla alla ni där ute, uppskatta den trygghet som vi har här i sverige, uppskatta era nära och kära, värdera livet och värdera att hjälpa  andra så gott som ni kan. Singer skriver att om alla rika människor har en moralisk rättighet mot världen att skänka 1 % av sina tillgångar. Han är väldigt provokativ i sina uttalanden och skriver mellan raderna att bistånd inte alltid är en lösning, det krävs mer än så för att de behövande skall få den ekonomiska hjälp som de behöver. Men jag gillar hans sätt att väcka tankar, han får mig att tänka till och många andra i världen. Han är en känd filosof och om ni har tid över tycker jag ni skall läsa hans bok ! 


 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: