StartVardagenHaileyFotoInredningShoppingBröllopTräning och hälsa MusikResorTävlingar

Åka skidskor

Frureinhold.se / 27 December, 2013 - 18:33 / Vardagen

Ja vad skall man säga, det var riktigt kul att åka skridskor idag. Jag har ju åkt skridskor mer eller mindre hela mina uppväxt och kunde åka bra redan i unga år. Jag åkte ofta med min bror till hans hockeyträningar och körde på den lilla isen. Jag hade en dröm om att spela hockey, men det satte min pappa stopp för, eller det fanns inget lag i lödöse och han kände nog inte att tiden skulle räcka till att pendla med två barn till gbg varje dag. Pappa hade också ett annat jobb på den tiden och jobbade från 5 på morgonen till 17.00 på eftermiddagen. Jag beundrar verkligen hur han slet med oss när vi var små, inget var enkelt då. Men så fick både mamma och pappa andra jobb som underlättade vardagen markant :) Anyway, vi åkte ner till oasen idag vid 12.00 när det öppnade och åt en korv med bröd innan vi snurrade på oss skrillerna och gav oss ut. Jag åkte ett varv för att känna på isen och skridskorna innan jag tog ut lilla H. Hon tyckte att det var superskoj, men såklart svårt. Jag fick hålla henne under armarna och åkte runt. Hon kunde stå själv helt stilla, men hade inte balansen att åka själv än. Men vi får åka och träna :) Älskar kungälv för att det finns så mycket aktiviteter för både vuxna och barn :)
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: