StartVardagenHaileyFotoInredningShoppingBröllopTräning och hälsa MusikResorTävlingar

Hårvårdsguide

Frureinhold.se / 21 Augusti, 2013 - 12:47 / Shopping

Jag får ofta beröm för att mitt hår ser så friskt och glansigt ut, senast för bara några dagar sedan fick jag så mycket beröm för just de. Det värmer såklart, men ni skall vet de att så har det inte alltid varit. Jag har haft frissigt, platt tråkigt och livlösthår även jag. Dock finns det små saker att göra som kommer förändra ditt hår föralltid. Jag har som ni alla vet två helt underbara vänner som är helt grymma frisörer, jag är lyckligt lottad om nån.  De har hjälpt mig en massa och sen har jag exprimenterat lite själv. Det är viktigt att förstå att de produkter som passar för just ditt hår passar inte alltid för din kompis hår. Men jag tänkte tipsa om en bra bas att stå på och inte bara för oss tjejer utan även för barn och era killar. Det kommer tre separata inlägg så det inte blir för mkt text samtidigt :) 
-----------
Jag börjar med oss tjejer !
 
1. Börja alltid med att blöta igenomhåret ordenligt, ta sedan schampo och då gärna ett schampo med så lite vatten i som möjligt. schampo med mycket lödder innehåller mycket vatten vilket torkar ut håret. Jag rekomenderar att ni provar matrix biolage, de har en väldigt bred serie där de flesta hår kan hitta rätt. Fråga hos er salong om ni är osäkra. Schamponera alltid två gånger för att försäkra er om att håret är rent och massera alltid nere i botten.
 
2. Här är det revlon färgbomb som gäller, den ser till att du alltid har et fräsch ton i håret och med en otrolig glans, men var noga med att torka håret lite med en handduk innan du aplicerar så att inte inpackningen rinner igenom. 
 
3. Avsluta alltid med ett balsam som sluter stråt efter inpackningen, vilken inpackning det än gäller måste man avluta med ett balsam, bara lägg i och sjölj ur direkt.
 
4. Jag lägger alltid i en olja efter att håret torkats med en handduk, själv använder jag moroccan oil, orginalet, men det finns även andra märken som är bra. 
 
5. det är inte fel att låta håret självtorka, men tänk på att håret är extra skört när det är blött så att sova med blött hår är itne att rekomendera. Föna det efter tvätt och de mår riktigt bra :) Tänk bara på att ha ett värmeskydd i.
 
6. När det kommer till styling är det viktigt att använda värmeskydd och gärna bra tänger. Dock vet jag att de riktigt bra tängerna är väldigt dyra, men skall ni någon gång inverstera i en bra styling tång så köp GHD :) Sen är Tangle teezer den absolut bästa borsten och som sliter väldigt lite på håret. 
 
Sen vill jag tillägga att alla tappar hår, mer eller mindre, men ju längre hår du har desto mer känns det som man tappar, volymen på hårbollen blir större om hårståt är längre. Dock har jag fått känslan att jag tappar mer hår nu än när jag ahde kort hår :)
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: