StartVardagenHaileyFotoInredningShoppingBröllopTräning och hälsa MusikResorTävlingar

superform

Frureinhold.se / 24 Mars, 2012 - 08:59 / Hailey

En sak jag inte förstår med dagens samhäller eller det kanske alltid varit såhär men jag kan bara gå efter idag. Efter att en kvinna fött barn skall hon på helst 1 v gå ner alla gravidkilon, hon skall ha platt mage, hon skall vara lite brun, ha perfekt hår, snygg make absolut inga påsar och + allt detta ha en fungerande enkel amning och en bra mamma. WHAT?! men läser man bloggar, tidningar eller lyssnar på stan så är det detta man får höra. Jag är inte ett dugg förvånad att det är så få mammor idag som ammar, statistiken skrämmer där kurvan för aming pekar rätt ner. Jag läser många mammabloggar och jag blir lite lätt skrämd där, framför allt unga mammor runt 16-18 års ålder skriver hur jobbigt det är att amma, haalåå jag vill ju sova på nätterna. ?!?!?!?!?!?! förlåt om jag lägger mig i , men hur bra ersättning vi än tillverkar så är bröstmjölk alltid det bästa. Sen vet jag av egen erfarenhet att amning är långt ifrån enklelt. Min lilla docka hade en grym sugteknik men hittade aldrig en ställning som hon gillade att ligga på att äta. Så varje mål med mat fick jag snällt sitta och pumpa ut. I 16 veckor höll jag på med detta innan jag inte orkade mer, jag hade sån sjuk seperationsångest från mjölken och kände mig så himla dålig. Men jag gjorde verkligen mitt yttersta och till nästa barn vet jag mer och det känns skönt :) Men åter till dethär med superkroppen, jag kikade på aftonbladet nyss där det var en bild på Kronprinsessan Victoria där rubriken lyder, VICTORIA TILLBAKA - I SUPERFORM. Snälla alla fina mammor som läser detta, vad tycker ni om dagens hysteri om kroppar hit och dit?

Källa
Edit: kvinnor i USA får erbjudande när de gör snitt att dra ihop magmusklerna så att magen blir slät och platt direkt.

Postat av: Anonym

Jag har inte lagt märke till dessa krav? Alla e väl slitna efter en graviditet?

E de så att man väldigt gärna vill gå ner alla grav kilon direkt så ja varför inte. Så länge man mår bra av det och inte pressas av någon annan.

Ingen bestämmer hur saker ska vara i just sitt liv, förutom du själv.

2012-03-24 @ 09:13:24


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: