StartVardagenHaileyFotoInredningShoppingBröllopTräning och hälsa MusikResorTävlingar

hopp om en bättre värld

Frureinhold.se / 16 Juli, 2012 - 08:48 / Vardagen

Jag tror inte att alla människor är ämnade till att vara idioter. Många präglas av familj vänner och omgivning. Alla skall få en chans att visa vem man egentligen är, inte hur man präglas att vara eller bli. Alla skall få ett val, ett val att göra väl. Så många som påverkas av vad omgivning tycker, tänker och säger, herregud give them some space. Låt dom själva få upptäcka vad dom står för, hur dom tycker samt tänker. Jag kommer alltid att försöka ha en öppen dialog med mina barn, frihet under ansvar tror jag är en bra början. Jag har alltid i min egen uppväxt varit livrädd för att göra mamma och pappa besvikna och därav har mina handlingar (oftast) varit ordentligt genomtänkta. Sen att jag pierca tungan och tatuerade mig på min 18 års dag, det hör nog till. Lite revolt måste man göra. 

Vad vill jag komma med detta? egentligen ingenstans mer än att lufta mina tankar. Det händer så mycket just nu, så det är otroligt skönt att få skriva av sig ngr rader utan att skriva för mkt. Men att helt enkelt bara få tänka. hailey sitter just nu på golvet och leker med sitt nya balsamspray, hur nöjd som helst, skyddad och trygg. Tänk vilken lycka som förälder att veta att ens barn kan sitta där, på sin filt, leka och aldrig behöva oroa sig för att en granat eller liknande skall flyga in genom fönstret. Ni får ursäkta mitt hysteriska prat om krig och illdåd. Men jag kan inte blunda, det går inte. Det skrivs så otroligt mycket över allt och tänk då hur mkt som egentligen sker då tidningarna inte skriver om en bråkdel av allt. Det är omöjligt för oss/mig att förstå, förstå vad som sker, förstå hur det känns när ens barn skjuts/våldtas/misshandlas mitt framför ögonen på än. Jag ryser bara jag tänker på det, WHY?!?!?! jag kan inte i mitt stilla sinne förstå. För er som inte set ''the book of eli'' se den. Igår fastande jag för en mening, en mening i hela filmen som fick mig att tänka. Filmen handlar bla om hur jorden kola vippen. Tjejen i filmen frågade mannen, why? han svarade att mänskligheten ville bara ha mer, de kunde inte värdera det dom hade utan konsumerade bara mer mer mer och mer. Det är ju precis som nu, det finns ju inget stop, vi vill bara ha ha ha och helst lite till. Jag säger inte att jag är olik någon annan, men jag blir riktigt trött på mig själv när jag inte värderar det jag har mer. Nä nu får jag sluta babbla, upprepar bara samma ord igen och igen. Tack vare det jag skriver får det mig att inse att allt handlar inte om hur mkt pengar man har, eller hur mycket kläder osv osv. Lycka går inte att köpa, dont you ever forget that ! 
 
 
Klicka på bilden !
 
 

Postat av: Bella

I hear u. Jag klarar inte ens av att titta på nyheterna eller läsa tidningen. Jag orkar inte, det blir för mycket! Kanske låter egoistiskt att "låtsas" som det inte händer men vad gör man??

2012-07-16 @ 09:26:56


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: