StartVardagenHaileyFotoInredningShoppingBröllopTräning och hälsa MusikResorTävlingar

new week

Frureinhold.se / 30 Januari, 2012 - 06:39 / Vardagen

ny vecka och nya saker att hitta på :) Om det är ngt jag känner att jag är lite trött på så är det bloggar som är pigga på att skriva hur de inte vill vara. Jag har tänkt lite på det där, varför ödsla ord på hur man inte vill/skall vara istället för att skriva hur man är utan att klanka ner på ngn annan ? Tex istället för att skriva hur lätt det är att göra egen mat till ens barn, gud varför gör inte alla det istället för att köpa, kan man skriva ngt i form med; att idag har jag gjort ärtpuré, midigt snabbt och enkelt. fast det kanske också låter stötande för de mammor som itne har tid ork eller energi för att sitta och koka, skala och mixa ärtor. Jag vet inte om jag fick ut min tanke, men jag är så sjukt trött på att höra; nä guuuuud så är inte jag, uch så falsk yadda yadda yaa !! är det för att locka fler läsare för att man är lite provokativ eller är det bara för att vara dryg och reta upp andra. Kul liv i så fall :) Som jag skrivit innan, jag har säkert kört på de spåret mer en 1 gång, men jag lär mig :p blir ju äldre för varje dag som går ;) Man måste lära sig av sina misstag för att kunna inse hur dumt det egentligen ser ut. Sen som alltid, alla får vara precis som de vill och alla skall få säga, tycka vara osv precis som de vill, men man kan ju försöka att skippa snacket om hur b det är att vara eller  göra på ett visst sätt. Känner att detta inlägg kanske är ltie så, att jag dissar alla dissare haha men bjuder på det.

Postat av: Bella

Inte för att vara sån men nu gör du ju egentligen samma sak ;) när du kom på det borde du inte ha skippat publicera detta inlägget då? Eftersom du tycker de e fel att skriva sånna inlägg undrar jag lite varför du anser att de e ok att du nu gör så?



Menar absolut inget illa! Bara undrar ;) hoppas du haft en skön vecka i fjällen!

2012-01-30 @ 06:57:22
Postat av: Emelie

Det bästa man kan göra är nog att försöka föregå med gott exempel, men jag vet det ÄR jättesvårt! Ibland vill man bara få ur sig sin frustration och då är det väldigt lätt att skriva av sig i bloggen tex :)



Men något som jag läste igår fastnade riktigt fint, hade tänkt skriva om det i bloggen men det blev inte så just nu. Iaf Newtons tredje lag som säger att varje kraft i en viss riktning skapar lika mkt kraft tillbaka. Hatet du känner slår tillbaka mot dig själv oavsett hur oskyldigt eller hur "rätt" man kan tänkas ha och jag tror det ligger ngt i det.. Jag vet bara med mig själv att när jag försöker tänka kärlek om Alla oavsett så brukar det ändra sig och bli bättre.. Flummigt men hoppas du förstod :)

2012-01-30 @ 08:03:02
URL: http://missyemelie.blogspot.com


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: