StartVardagenHaileyFotoInredningShoppingBröllopTräning och hälsa MusikResorTävlingar

Macy

Frureinhold.se / 21 December, 2012 - 20:26 / Vardagen

ja då skall jag göra en sammanfattning på macys klådproblem. Macy började redan som valp visa tendenser till att klia sig mkt. Jag reagerade på det, men tänkte först att det är väl normalt. Efter några månader, runt 5 om jag minns rätt gick jag till veterinären och de trodde att macy åkt på rävskabb (tror jag) och fick behandling för detta. Kan minnas att jag tyckte att klådan blev mindre men inte helt borta. Det fortsatte såhär, med klåda, dyra veterinärbesök och byte av foder om och om igen. Hennes foder kostar som minst 600 :- och det vi fått köpa nu kostar 900 :- säcken. Vi har trott foderallergi och därav dyrt foder, hon har haft olika schampoon, sprayer samt kosttillskott. 
 
Idag fick vi äntligen svar, macy är allergisk mot bla kvalster. Hon är indirekt allergisk mot sig själv, kvalster finns överallt. Det går inte att städa bort, men det vi skall göra är att fortsätta städa som jag gör, undvika ryamattor, byta hennes sängkläder ofta och sen bada 2 ggr i månaden. Vi kommer att få ge henne allergisprutor som är anpassade efter hennes antikroppar (framställs i labb genom hennes blod) Hon kommer att få äta kortison nu i början som skall göra henne klådfri. Otroligt skönt att vara ett steg påväg, men jag vägrar se henne lida så nu håller vi tummarna att allerginmedicinen hjälper. Det är ingen billig historia, men vad gör man inte för ens barn? självklart allt !
 
gottegrisen !



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: