StartVardagenHaileyFotoInredningShoppingBröllopTräning och hälsa MusikResorTävlingar

Morgonrutin

Frureinhold.se / 13 Juni, 2011 - 05:54 / Vardagen

Undra om detta skall bli ngn morgonrutin nu ända fram tills bebis kommer att gå upp vid 5 ?! Nu gick jag iof upp för att hjälpa robin med kaffe etc. Ni som läste inlägget igår vet ju att han har skadat sig och kan inte gå :( tycker så synd om honom men han har allafall kunnat sova inatt vilket är skönt. Dock var jag klarvaken när kl va 04.30, det är ine okej haha. Sitter i köket med en skål fiberflingor med mjölk och vindruvor. Inte ett dugg trött, men skall krya ner om en stund ändå. Vet att om jag väl lägger mig ner så somnar jag efter en stund. Men det är nog som många säger tat man förbereder sig inför tidiga morgonar. Sen är det svårt att sova när himlen är helt blå och fåglarna kvittrar :p 
Idag är det lite greja dag, men har lovat robin att vila min kropp och göra det som jag absolut orkar. Kan köpa att det inte är så bra att överanstränga kroppen på det sättet jag gör just nu. Man måste tänka på vilan också, men jag känner mig så oduglig när jag bara är liksom haha. En släng av överskottsenergi. Det får ta den tid det tar, allt kan inte gå på en sekund som mamma många gånger har påmint mig om. Vi skall även en tur till BM kl 14.00, spännande att se vad hon har att komma med :) Hittils har allt sett bra ut vilket är skönt, bebisen lever rövare och rör på sig mer än gärna hela tiden. Nu när jag tänker på det tror jag att den sover, men så fort den känner att jag är i sängen så vaknar den och skall simma runt lite. 
Jag vet inte om det kommer, men det känns som om jag inte riktigt vet vad som komma skall. Helt otroligt att vi skall få en bebis, vi två som älskar varandra mer än ngt annat skall få ett liv till. Ett andra barn ( det första är ju macy) Jag har liksom ingen oro direkt som man kan höra att andra blivande mammor kan ha. Jag känner mig lugn som en filbunke, är det så bra verkligen ?! får jag en chock sen när den väl skall ut och leva utanför den trygga bubbland i magen ? Lite funderingar sådär lö 05.54 på morgonen. Borde nog egentligen gå och sova haha :p

Postat av: bella

Jag satt också och väntade på den där oron alla pratade om. Men d kom aldrig. Det e väl onödigt att oroa sig, man kan ju liksom inte göra så mycket annat än att ta det som det kommer :-) man kan inte veta vad som komma skall om man inte har barn sen innan! Detta har nog många sagt till dig innan. förberred dig på den häftigaste och underbaraste känslan som finns! :-)

2011-06-13 @ 08:09:38
URL: http://dusunce.blogg.se/
Postat av: Camilla

ja, jag tycker också bebisen har fördärvat min sömnrytm så det är nog sant att det är förberedelse! =)

2011-06-13 @ 09:38:05
URL: http://millamirakel.blogg.se/
Postat av: bella

Haha tell me about it! Samma här! Får påminna mig själv hela tiden ;-)

2011-06-13 @ 10:59:06


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: