StartVardagenHaileyFotoInredningShoppingBröllopTräning och hälsa MusikResorTävlingar

jobbdag

Frureinhold.se / 03 Januari, 2011 - 17:20 / Vardagen

som sagt idag har jag varit med robin i stan och arbetat som elektriker :p spännande att följa hans dag, första gångenb på två år :p rätt illa av mig att inte ha gjort detta tidigare. men men nu är det gjort och det lär säkert bli fler gånger. 
Jag är allafall barnsligt trött och lär somna tidigt idag. Det enda sega är att juniorhockey semifinalen är kl 21.30 snark asså. Men vi har ju tv i sovrummet så vi får väl kolla där och sen somna när vi somnar. Det kanske märks i blogginlägget, super kort och svin tråkigt :p

Gud har nog glömt att säga det men jag kikade på ung och bortskämd förra v på svtplay. Asså helt ärligt, jag dör. Bortskämda barn som får mig att skratta av ångest. Tänk att vara efter 18 år, helt talanglös, kan inte ens städa själv, tvätta, lägga ihop 1 + 1 tror ni fattar poängen. Inse hur vuxenvärlden ser ut och att allt inte kommer serverat. jag tycker rentav synd om sånna barn. Visst att jag har haft en grymt bra uppväxt men ändå fått arbeta tidigt, känna på hur det är att tjäna egna pengar och förstå verkligheten. Jag är otroligt glad över att ha arbetat så mkt i mitt liv och testat på olika utbildningar, det har ökat mina livserfarenheter och också genom det givit mig nya jobb. Idag har jag massa erfarenheter, inget fast arbete men studerar 100 %. Arbetar extra ngn gång då och då på en arbetsplats som jag verkligen tycker om. Det är ett privilegium och slipper därigenom lånen. Tänk att gå ur 2-3 på gymnasiter och aldrig arbetat ?! det är för mig helt galet haha :p snacka om att komma ut i arbetslivet som inget. Visst om man skall plugga vidare osv. men vem säger att man kommer in ? det är inte alls säkert och då står man där. Ny examinerad med en tuff verklighet. Men såklart dessa barn har ju överbeskyddande föräldrar som låter dom bo hemma och åren tickar på. Det var som en kille i ungobortskämd han var 24 år och exakt en sån person som jag beskrev innan. Tragiskt :P
Nu skall jag ner till hästarna, för det är också ett heltidsjobb, everyday :)

Postat av: Petyra´s

TISDAGS BLOGG

Ta chansen, vinn en länkning!

http://dinpetraj.blogg.se/2011/january/tisdags-bloggen.html

2011-01-03 @ 23:51:15
URL: http://dinpetraj.blogg.se/
Postat av: Petra´s

Tack för att du är med i Tisdags Bloggen. Lycka till och ha en bra dag! :)

2011-01-04 @ 11:22:14
URL: http://dinpetraj.blogg.se/


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: