StartVardagenHaileyFotoInredningShoppingBröllopTräning och hälsa MusikResorTävlingar

träning som gravid.

Frureinhold.se / 05 April, 2011 - 11:54 / Hailey

Ja det är ju ett ständigt dilemma när man blir gravid på hur man skall underhålla sin kropp. Den sport eller aktivitet man höll på med innan kankse inte går att genomföra nu pga värk eller skaderisken. Jag fick tex sluta med pilatesen pga att man tränade raka magmuskler och att det kunde påverka. Bm var också skeptisk emot ridning, med anlending av risken att ramla av. Jag har klarat av ridning riktigt bra och när Bm ringde i veckan var hon förvånad att det gick så bra. Många ridtjejer kan få känslan av att det trycker mkt neråt och att det gör ont. Så fort man får ont eller obehaglig känsla skall man såklart sluta. Jag har iallafall kört på ridning och skogspromenader med lite kuperad terräng. Så länge som kroppen orkar är det bara att köra på. Eftersom att jag bor ute i skogen :p så finns det inte möjlighet till gravidyoga eller varmvattensträning. Min tanke var ju att simma en gång i veckan, men inne i uddevalla har de bara vanliga bassänger och där fryser jag och får ont i kroppen pga att jag spänner mig. Lider ju av kronisk muskelvärk (kärringsjukan) så kyla är min värsta fiende. Men promenader är kanon och super bra för bebisen. Sen är det även bra för min kropp, återhämtningen efter grav. blir bättre om jag har en grundfysik, sen självklart handlar mkt om att äta rätt och tillföra kroppen mkt vitmainer och mineraler. Vissa får också tillföra lite extra järn, jag tror aldrig man är så mån om sin kropp som när man är gravid. 
Sen finns det såklart fall där man inte har möjlighet till att röra på sig så mkt som man vill, det kan vara foglossning tidigt eller andra sjukdommar. Men en sak som är super att ha hemma är en pilatesboll, sitta och gunga på den eller lägga benen högt på är kanon :) En sak som jag känner idga är att kroppen är väldigt trött så idag blir en lugn plugg dag i soffan med benen högt. Var ute sammanlagt 5 timmar igår och grejade, red och promenerade, det gjorde sitt för min högersida av ryggen och nu är den trött :p Men så skönt det är just när man håller igång. Stallet måste jag fixa vilket fall som helst, men skall undvika att bära tunga täcken och andra grejer som man kommer på i stundens hetta !
mina två kärlekspar :) så underbara båda två !!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: