StartVardagenHaileyFotoInredningShoppingBröllopTräning och hälsa MusikResorTävlingar

nu vill jag veta..

Frureinhold.se / 29 December, 2010 - 19:09 / Vardagen

Jag är inte rasistisk över huvudtaget, jag tycker att det är bra att hjälpa andra osv. Men nu blir jag fundersam över sveriges rykte. Ser på nyheterna och så säger dom att Svenskar gripna för terrorbrott, är det svenne svenskar eller invandrar svenskar. Inte för att det egentligen spelar någon roll, men det ser inte så bra ut, i min mening asså. Nu sa dom visst att det var männ ifrån Tunisien, Irak och Libanon. Kanske är tanke att skriva det i stället för Svensk. Nu kommer jag säkert att få massa hat kommentarer och rasitiska påhopp men det känns så fel att säga svenska terrorister. visst dom har kanske svensk medborgarskap, men de lever inte efter svensk kultur, för det jag läst i historia böcker etc så är vi inte terrorister.. Vi spränger oss inte i luften, inte vad jag sett det senaste åren. Missförstå mig inte nu för som skrev tidigare är jag inte rasist, men jag säger bara MEN !! Enligt wikipedia har det skett 2 attentat av svenskar 1 1908 och ett 1940...
Källa

Postat av: Pernilla

Jag förstår vad du menar och håller till viss del med dig, men, om man ska vara riktigt principfast så bör man ju inte kalla människor som dessa, svenska, i andra sammanhang heller. Som tillexempel idrott, Ludmilla Engqvist som Sverige var så stolt över, Zlatan och alla andra idrottare med utländstkpåbrå, de kallar vi gärna svenska, men om någon med samma ursprung gör något "fel", då vill vi inte veta av dem.



Bara ett exempel, men jag håller delvis med om det du skrev.

2010-12-30 @ 19:16:29
URL: http://vanillab.blogg.se/


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: