StartVardagenHaileyFotoInredningShoppingBröllopTräning och hälsa MusikResorTävlingar

fullmåne

Frureinhold.se / 24 Augusti, 2010 - 06:12 / Vardagen

japps så var det fullmåne inatt och antagligen en väldigt stark sådan för jennifer har inte sovit sen 2 inatt....suck :/ så jävla typiskt att ligga och vända sig fram och tillbaka. Höra hur vinden viner ute och energin räcker till för att springa ett maraton. Nä inte skoj, skall liksom jobba kväll idag och behöver min sömn, men det tyckte inte månen och ställde till det för mig. Får ligga i sängen hela dagen, men mysmat och bra tv. Tänker inte gå ur den här goa, varma, härliga säng, nej nej icke. Är ju liksom trött men kan inte sova, gud så konstigt det låter asså.


I en nyskriven rapport som publicerades i "journal of sleep research" bekräftar Schweiziska forskare att månen har betydelse över vår sömn och faktiskt framkallar något som skulle kunna tolkas som ett varulvsliknande beteende. 

Enligt resultatet sov försökspersonerna i genomsnitt 20 minuter kortare vid fullmåne än vid nymåne. Dessutom var mornarna tyngre, flera kände sig tröttare och på sämre humör än vanligt....


20 min ?! snarare 5 timmar för lite, vet att det kan vara psykiskt etc, men eftersom det var storm ute såg jag inte månen när jag gick och la mig. Det slog mig när jag vaknade och var dunderpigg. Lever nog en varulv eller vampyr i mig trots allt :D yeeeiii true blood here we come !
förklädd??
fin bild, nä nu skall jag väl försöka sova eller nott... suck det kommer bli en lång dag detta !!

Postat av: Robin Reinhold

Men prinsessan du kunde väckt mig. Så hade du sluppit ligga vaken själv. Älskar dig

2010-08-24 @ 09:03:09
Postat av: Beatrice

Frågestund på bloggen!

2010-08-24 @ 18:23:19
URL: http://beatricelinneaa.blogg.se/


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: