StartVardagenHaileyFotoInredningShoppingBröllopTräning och hälsa MusikResorTävlingar

Kate voegele !!

Frureinhold.se / 15 Oktober, 2009 - 14:20 / Music




just here me out !!!


Postat av: Pernilla

Ja, en lgh här nere som sommarstuga om man bodde iswe vore verkligen det ultimata! Fram tills förrförra veckan var stränderna fortfarande fulla av folk, och idag är det väl runt 16c ute, det var 12c när jag vaknade vid sju! Så man kan ju njuta inte bara i Juli liksom!



Just nu jobbar jag som barnflicka typ, bara några timmar per dag, några dgr i veckan. Får ca 8€ i timmen rakt ner i fickan, vilket är toppen, Gabriel tjänar ju mkt mkt mer, så vi är inte beroende av att jag tjänar pengar än. Till våren hoppas jag få ett jobb liknande Gabriels, alltså på båt. Då är ingångslönerna runt 2500€ ungefär, ocks lätt att få det skattefritt!



Shoppingen här i Nice är utan desslike, så pengarna rullar lätt iväg... Alla märken och affärer finns. Alla. Ofta väldigt nära varandra, sen så älskar jag alla små boutiqer! Och det finns sjukt mycket inredningsbutiker med alla möjliga stilar, och i synnerhet lite mer "lantlig romantisk" stil, som är den jag gillar bäst :D



Hur långt utanför Uddevalla bor ni?

2009-10-15 @ 15:32:44
URL: http://vanillab.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Åh, men då har ni ju verkligen perfekta läget! Jag är sån som tycker att när man väl hittat sitt framtida hem som man tänker stanna i, så ska det vara nära till en stad, men inte centralt, det ska va nära till skog och vatten också ju :D He he. Många krav!



Ja, pensionen får man spara ihop själv. Och om man bara jobbar så här några år, så hinner man bygga en pension lite senare, utöver det man själv sparar nu! Och tjänar man runt 30.000:- in i månaden kan man ju lägga undan väldigt mkt. Gabriel bor ju på båten om han vill, då har han ALLT gratis, all mat, tandkräm, schampo, rakhyvlar osv. Det är i princip bara hans kläder och elektronikprylar han behöver betala själv.

2009-10-15 @ 20:05:03
URL: http://vanillab.blogg.se/


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: