StartVardagenHaileyFotoInredningShoppingBröllopTräning och hälsa MusikResorTävlingar

växa upp, eller vara barn föralltid?

Frureinhold.se / 26 Maj, 2009 - 15:23 / Vardagen

Jag är nog både och, man måste växa upp och tidigt sätts stor press på ungdomar. Vid 15 års ålder skall du välja hur du vill att ditt liv skall se ut. Men som 15 åring, kan man verkligen veta vad man vill göra 40 år framöver? Jag hade absolut ingen aning, så jag valde samhäll/samhäll. kort sagt blev jag absolut ingenting när jag gick ur gymnasiet. Men så är man 18/19 och studenten står nu bakom dig. Ut i arbetslivet, men vad skall man jobba med? Eller skall man plugga vidare? samma sak där, vad skall man söka, vad vill man bli? Förvirrad är bara förnamnet. Jag har provat på det mesta, bla. vården, servering, försäljning, lager och lokalvådare. Kanske inte de roligaste men jag har lärt mig mycket. Jag har pluggat 1 år på högskolan till gymnasielärare och 15 p juridik. Men fortfarande som 21 åring är man helt tom i huvvet på vad man vill bli. Jag har nu snöat in på att jag vill bli däckförsäljare, 1. jag älskar bilar och motorcyklar 2. jag är en sjukt bra säljare 3. jag är tjej = killar/gubbar anser det ballt och man säljer mer haha. (skämt) Jag skall i allafall söka till företagssäljare till hösten på ihm buisness school, håll tummarna att jag kommer in..

Men tillbaka till stress hos ungdomar, jag kan se tillbaka på min tid och jag kan verkligen förstå ungdomar / barn som blir utbrända och sönder stressade i tidig ålder. Det sätts en sån sjuk press och alldeles för tidigt, skall man inte få vara barn?? man kommer ha all tid i världen för att vara vuxen. Jag kan ofta känna mig som ett litet barn som bara vill mysa ner i mammas famn och glömma alla vardagsproblem. Men alla har inte den turen eller ron till att göra det, men för er som läser det jag skriver nu: STANNA UPP, TA ETT DJUPT ANDETAG OCH LOSSAS SOM OM DU LÄGGER DIG I MAMMAS/PAPPAS TRYGGA FAMN.  Låt dig inte ätas upp av stressen. Vi har bara ett liv och vi borde ta vara på den och må bra den tiden  vi har här. Det påminner lite om inlägget igår, pengar är inte allt, inget liv kan köpas utav pengar. Det är bara DU  som kan bestämma hur du vill leva det.

Så, nog med filosofi idag. Ha en toppen dag alla och ta vara på varandra !





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: