StartVardagenHaileyFotoInredningShoppingBröllopTräning och hälsa MusikResorTävlingar

mysig dag tillsammans med Sofia

Frureinhold.se / 11 Augusti, 2009 - 15:59 / Vardagen

Idag styrde jag bilen till Sofia i Borås, det blev en jätte mysig dag med fika, lite shopping och massa praaat :D jag är så glad för er skull tihii :D Borås är en mysig stad, synd bara att den ligger lite för långt från kusten :( vi fikade i allafall på ett fik vid viskan. En kaffe latte och en chockladboll gör vem som helst glad  :P dock hade de misslyckats lite med chockladbollen :( trist men sant. Vi gick förbi gina och de sålde ut hur mycket som helst för 29 kr så jag fyndade lite smått :) min skrutt till pojkvänn tyckte jag var värd det :D



1. gult linne med knappar, samma som min blåa
2. Rosa mag skärp
3. vitt långt linne med knappar och snöre vid magen
4. jeans leggins
5.osis dust
6. smalt midjeskärp

Me like a lot....

På tal om ingenting, sitter och kollar på Tyra Banks show och idag diskuterar de stereotyper och rasism, det är sjukt hur dumma vissa folk är. Det är en kille som säger att han är rasist för han är uppväxt som det, och han tycker att ''svarta'' ''latinos''  är samma etc (fördommar). Men seriöst, man kan växa upp på ett ställe där folk har en viss syn på människan, man hur svag är man inte om man tror att en viss grupp människor har rätt. Det finns miljoner möjligheter idag att se att ingen människa är den andre lik, tex internet,  tv osv, kolla på usa som de diskuterar idag, vilken hudfärg har deras precident? hmm jo mörk och han är inte en tattare och getho.. Det är inte hudfärgen som visar vem du är, det är insidan..  Sen är vissa grupper i samhället historisk sätt mer utsatta än andra och det är vi vuxna som ''undervisar'' våra barn till vad de skall tycka och tänka. Vad är vi rädda för egentligen?? man kan diskutera detta om och om igen, men vuxna borde tänka ett steg längre än vad näsan räcker och inte bete sig som en rädd pensionär. Skärpning !!! Jag är själv uppväxt i en ytte pytte liten by där det endast fanns en invandrar familj när jag växte upp. Det var och är fortfarande patriotiskt där men jag är glad att mina föräldrar aldrig gjorde en big deal över stereotyper utan uppfostrade mig till att se insidan av människan.

Oj vad mycket text det blev men jag behövde rensa luften :)

xoxo

Postat av: Nyfiken

varför e du glad för din kompis skull? nåt speciellt? =)

2009-08-11 @ 16:22:44
Postat av: Mizztang

Japps ngt speciellt :)

2009-08-11 @ 16:45:20
URL: http://mizztang.blogg.se/
Postat av: Sofia

Gud vad nyfiken man kan vara :) Det är jag som är "kompisen" och jennifer hade självklart skrivet de om hon hade fått men det är en HEMLIGHET!!



Tack för idag love! Så mysigt..

2009-08-11 @ 16:51:40


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: